De Puzzel en de Duif

Interessante columns, artikelen, films enz. ter promotie van onze "Duivensport fijne hobby!"
Plaats reactie
Willem v Wezel

De Puzzel en de Duif

Bericht door Willem v Wezel »

DE PUZZEL
Ik had net een van mijn artikelen door de grammatica controller gehaald (O wat ben ik blij dat zoiets bestaat) toen de telefoon ging. Toen ik mij melde “hallo, met Willem’ hoorde ik een vriendelijke stem die wat zenuwachtig mij aansprak. Ze heette Joke, althans zo stelde zij zich aan mij voor en ze had een groot probleem. Dames draag ik een warm hart toe dus was ik gelijk een en al oor. ‘Ik hoop meneer dat ik bij U aan het goede adres ben’ klonk het wat angstig u bent toch van de duiven vereniging?’ Ik bekende dat ik daar lid van was, ‘Gelukkig’ sprak ze ‘O! Meneer het is verschrikkelijk er zit een duif bij ons in de huiskamer rond en mijn vriendin is doodsbang en overal ligt er poep’. Ik moest lachen en begon een dom verhaal over duiven die in een groot hok rond moesten stappen en niet in huiskamers, maar Joke vond het niet leuk en onderbrak me door te zeggen ‘U moet hem nu komen vangen hoor! Want we willen er van af’. Nu moet ik natuurlijk helemaal niks, dus vroeg ik hoe het kwam dat zij zo gastvrij was geweest om de duif onderdak te verlenen in hun huiskamer.
Joke verklaarde dat de duif kans had gezien via de op een kier staande tuindeur bij hun naar binnen te glippen en dacht er niet over het pand weer te verlaten. ‘Het lijkt wel of het gestormd heeft in de kamer’ begon Joke weer ‘alles is heel smerig, mijn vriendin is helemaal overstuur die durft de kamer niet meer in’ Ik kreeg medelijden met deze twee gefrustreerde dames en begreep dat voor hen de situatie ernstig was dus vroeg ik het adres. Gelukkig was dit niet ver van mij vandaan ik beloofde Joke dat ik over een kwartiertje bij hun zou zijn. Joke was opeens heel gelukkig, nog met de telefoon in haar hand riep ze naar haar vriendin ‘die meneer komt hem vangen hoor Sonja, hij komt er zo aan’ wees maar gerust’. Ergens op de achtergrond hoorde ik een snik en opeens had ik veel meer haast om bij deze dames als een ridder op het witte paard op te treden. Ik haalde een 2 vaks mandje uit me schuur en pakte me fiets. Toen ik even later het tuinpad van een leuke eengezinswoning opfietste stond Joke me bij de deur al op te wachten .Joke bleek een mooi dametje van achter in de twintig met een kort geknipt modelletje haar en zij begroete mij op een manier alsof ze een ver familielid na jaren weer terug zag. ‘O meneer!, ik ben zo blij dat u er bent, komt u toch binnen alstublieft’ en ze pakte mijn hand en sleurde me bijna de hal van de woning binnen. Joke riep naar haar vriendin dat ik er was en uit de aangrenzende keuken kwam er een hele knappe jonge vrouw met prachtig blond lang haar en een rank figuurtje mij met roodbehuilde ogen tegemoet. Ademloos staarde ik haar even aan zette snel de mand op de grond en stak voorzichtig mijn hand uit. Zij begroette mij met een beverig slap handje en stelde zich voor ‘dag meneer ik ben Sonja, ik hoop dat u dat enge beest snel vangt want ik ben er zo bang van’. Ik hield haar hand vast en probeerde haar wat op haar gemak te stellen (O! Wat was ze mooi) en zei, wees niet bang zón beest doet niks’ en lag troostend mijn hand op haar schouder. Joke greep in en haalde mijn hand van de schouder van Sonja, ze vertelde me dat vroeger toen Sonja nog een klein meisje was er een dwergpapagaai vast heeft gezeten in haar haar toen ze bij een tante logeerde, sinds die tijd heeft ze een fobie voor elk dier wat vliegt loopt en rent. Ik knikte begrijpend en beloofde dat ik dat verschrikkelijk monster uit de huiskamer van de beide dames zou verwijderen. Ik liet me door Joke de weg naar de huiskamer wijzen ‘Past U op! Dat de duif niet de hal in vliegt’ riep Joke bezorgt en sloeg ze haar arm om de schouders van haar vriendin Sonja. Ik beloofde hun voorzichtig te zijn pakte de doos op en opende de deur van de huiskamer die ik direct weer achter mij sloot.
Toen ik rondkeek in de kamer was ik verbaasd over de kleuren van het interieur bijna alles was wit het bankstel de eethoek de kasten alleen voor de vloerbedekking had men gekozen voor een licht grijs kleurtje. Wat het meest opviel was de enorme hoeveelheid knuffelbeesten, overal kwam je ze tegen, op de kasten op het bankstel op de grond in de vensterbank bijna elk dier was hier vertegenwoordigd. Het meest opvallende dier was een enorme pandabeer die breeduit in een van de hoeken van het bankstel zat. Nieuwsgierig keek ik verder rond en ontdekte dat hier inderdaad een duif had gebivakkeerd en dat het dier niet echt zindelijk was geweest. Hier en daar lag wat mest en wat donsveren de tuindeur stond wel los maar was dichtgewaaid anders had de duif toch wel kans gezien om weer te vertrekken naar zijn eigen stekkie. Kleine dingetjes lagen over de vloer, ook lag er een vaas met droogbloemen kapot op de zwart-wit geblokte plavuizen tafel. Ik vond de schade eigenlijk nogal meevallen. Mijn aandacht werd getrokken naar een enorme grote foto die aan de wand boven het bankstel hing. Op deze foto waren Joke en Sonja duidelijk aanwezig en aan de voorstelling kon je zien dat het hechte vriendinnen waren, alleen was het jammer dat de foto in een wat minder financieel draagkrachtige tijd was genomen, want beide dames hadden die dag tijdens de opname niets om aan te trekken. Uit de hal klonk de stem van Joke die informeerde of ik de duif al gevonden had, ik riep dat ik hem nog niet had gezien en probeerde mijn ogen van de foto af te wenden om meer mijn best te doen het monster te lokaliseren. Ik stapte verder de kamer in, door mijn beweging deed ik het enge monster opschikken hij (of zij) had zijn toevlucht gezocht op de vitrinekast het hoogste object in de kamer. Het was een prachtig doffertje een beetje gefromfraaid maar niet gewond ofzo. Ik riep naar de hal dat ik de duif had gelokaliseerd en zou trachten het in de kraag te vatten. Het doffertje bleef gelukkig zitten waar hij was, ik pakte een witte eettafelstoel en zette deze voor de kast, ik moest voorzichtig te werk gaan want ik had geen zin om een nieuw oldtimer pronkstuk te worden in de vitrinekast naast de al aanwezige oldtimer miniatuur auto’s. Ik beklom de stoel en ging langzaam recht staan, mijn slachtoffer vond het wel best en hield me scherp in de gaten. Ik begon me de tandjes te zweten en vond dat het nu wel lang genoeg had geduurd en deed met beide handen een graai naar de ongenode gast. Bingo! Hebbes, maar echt lekker ging het niet, de duif had ik wel, maar ik had alleen mezelf niet goed onder controle, ik had niet in de gaten dat op de vitrine kast een enorme puzzel was geparkeerd deze had op een hardboard plaat gelegen en die had ik nu klem tussen mijn ellebogen en de voorkant van de kast met in mijn beide handen de hevig wringende leguaan. De puzzel zelf was eerst gaan glijden en ik had een vermoeden wat de eindbestemming hiervan was. De hardboardplaat liet ik ook maar donderen want ik moest toch van die stoel af. Toen ik even later weer met beide benen op de grond stond en de duif enige moeite in de mand had gekregen riep ik naar de hal dat het monster was gevangen. Tergend langzaam ging de deur open Joke stak haar hoofd om de deur en vroeg ‘heeft U hem, zit hij in de doos?’ waarop ik bevestigend antwoordde ‘Ja die zal jullie niet meer lastig vallen’ Joke liep naar de keuken om haar vriendin Sonja op te halen die even later ook voorzichtig de huiskamer betrad. Beide dames waren dolgelukkig en Sonja riep ‘O meneer ik ben U zo dankbaar ik kan U wel zoenen’. Verheugt afwachtend op deze actie zag ik de twee hartvriendinnen onderzoekend rond kijken om de balans van de schade op te nemen.
Sonja deed dat op een zeer luidruchtige manier, ze gilde het opeens uit en riep ‘mijn puzzel! O god, mijn puzzel! en barste weer in tranen uit. Ook Joke sloeg haar hand voor haar mond en liet daar een wat jankerend geluid uit ontsnappen.‘O wat erg, daar is ze 9 weken mee bezig geweest’ en liet zich zakken naast haar vriendin die op haar knieën aan een 100 meter vlinderslag bezig was tussen de plusminus 5000 puzzelstukjes. Ik besloot dat het tijd was om vertrekken Ik pakte het duivenmandje op groette beide ontroostbare dames.
Ik keek nog eenmaal naar de prachtige foto boven de bank, ook ik moest even snikken toen ik het huis verliet.
W v Wezel
A.J. Kok
Stamtafel asdoffer
Berichten: 825
Lid geworden op: vr jul 31, 2009 22:17
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: De Puzel en de duif

Bericht door A.J. Kok »

Wie is deze grote onbekende?

En... is dit (grotendeels..) waar gebeurd, of is dat ontsproten aan diens fantasie???
Gebruikersavatar
Pete
Stamtafel asdoffer
Berichten: 4501
Lid geworden op: di jun 06, 2006 17:58
Locatie: Rosmalen - overnachtfond

Re: De Puzel en de duif

Bericht door Pete »

:clap: :clap: :clap:
Mooi verhaal.. waar of niet....de fantasie van de schrijver van dit stuk is geweldig!!!!!!!
Gebruikersavatar
jerry
Stamtafel asdoffer
Berichten: 2271
Lid geworden op: za okt 28, 2006 11:52
Locatie: Gaanderen-vlieg alles nog geen overnacht

Re: De Puzel en de duif

Bericht door jerry »

Die mag vaker schrijven :clap: :clap:
Gebruikersavatar
wim brom
Beheerder
Beheerder
Berichten: 19313
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 11:28
Locatie: Doesburg

Re: De Puzel en de duif

Bericht door wim brom »

Dat is ook de bedoeling! :D
Gebruikersavatar
Peter Beetsma
Stamtafel asdoffer
Berichten: 2045
Lid geworden op: zo apr 08, 2012 15:24

Re: De Puzel en de duif

Bericht door Peter Beetsma »

Als het fictie is, dan had ik toch voor een erotisch einde gekozen. :mrgreen: :mrgreen: of te wel een bedankje van de dames in natura. :obscene-sexualvlick: En mocht het wel echt gebeurt zijn dan had ik ook voor een erotisch einde gekozen. :lol: :mrgreen: :mrgreen: ;)
ANDERE WINDEN, ANDERE WINNAARS
Gebruikersavatar
Marcel
Praathuis VIP
Praathuis VIP
Berichten: 20025
Lid geworden op: di jan 22, 2008 9:55
Locatie: Nederland Overnachtfond

Re: De Puzel en de duif

Bericht door Marcel »

Dan moet je zeker naar de Praathuisdag komen Peter. :lol:
Johanna schreef:we hebben de Dark Room :shhh:
Alles wat we zijn, is het resultaat van wat we dachten.
Gebruikersavatar
Peter Beetsma
Stamtafel asdoffer
Berichten: 2045
Lid geworden op: zo apr 08, 2012 15:24

Re: De Puzzel en de Duif

Bericht door Peter Beetsma »

Ik hou niet zo van anale ongemakken. Je weet nooit wie er achter je staat.
ANDERE WINDEN, ANDERE WINNAARS
Gebruikersavatar
Marcel
Praathuis VIP
Praathuis VIP
Berichten: 20025
Lid geworden op: di jan 22, 2008 9:55
Locatie: Nederland Overnachtfond

Re: De Puzzel en de Duif

Bericht door Marcel »

Vork inslikken en je hebt nergens last van. :whistle:
Alles wat we zijn, is het resultaat van wat we dachten.
Gebruikersavatar
jerry
Stamtafel asdoffer
Berichten: 2271
Lid geworden op: za okt 28, 2006 11:52
Locatie: Gaanderen-vlieg alles nog geen overnacht

Re: De Puzzel en de Duif

Bericht door jerry »

Deze man is Aquarium adviseur zag het verhaal ook op zijn site. ;) ;)
Gebruikersavatar
Peter Beetsma
Stamtafel asdoffer
Berichten: 2045
Lid geworden op: zo apr 08, 2012 15:24

Re: De Puzzel en de Duif

Bericht door Peter Beetsma »

Marcel schreef:Vork inslikken en je hebt nergens last van. :whistle:

Tot dat de vork de verkeerde kant uit schiet, en dan kan je letterlijk je vrouwtje prikken. :o :lol: :lol: :mrgreen:
ANDERE WINDEN, ANDERE WINNAARS
Plaats reactie