ACTUEEL NPO
-
- Stamtafel asdoffer
- Berichten: 3292
- Lid geworden op: za mei 09, 2009 18:31
- Locatie: Combinatie vd Bosch - Grolleman, Landgraaf
Re: ACTUEEL NPO
Eindstand Sportklasse Olympiade 2013
Van 24 januari 2013 t/m 27 januari 2013 wordt de Olympiade gehouden in Nitra te Slowakije. In de sportklasse worden de volgende drie duiven per categorie afgevaardigd.
Categorie A, Vitesse
1. J. Klinkenberg Schermerhorn 09-1060411 10,655
2. Comb. De Wit Surhuisterveen 09-1596604 24,994
3. Anneke&Pierre Faes Baarn 09-1006356 28,785
Categorie B, Midfond
1. H. & E J. Eijerkamp Brummen 08-1100200 19,988
2. A. den Hartog Culemborg 10-1426241 33,702
3. H. & E J. Eijerkamp Brummen 08-1100068 40,138
Categorie C, Fondduiven
1. Henri van den Berg IJsselmuiden 10-1144563 40,238
2. Gebr. Fanger Badhoevedorp 08-5808626 43,117
3. C. en G. Koopman Ermerveen 10-5011833 43,568
Categorie D, Allround
1. G. v.d. Linden Mill 10-4171293 16,805
2. J. v/d Pasch en Dochter Grubbenvorst 10-1920793 35,453
3. Comb. De Wit Surhuisterveen 10-1034286 45,220
Categorie E, Marathon
1. A. Beens Genemuiden 08-2075874 9,249
2. F. Kwekkeboom Enschede B08-6010550 19,355
3. E. Wiersma & Zn. Sibculo 08-2056022 28,733
Categorie F, Jonge duiven
1. K. & K. Meijers Ootmarsum B12-6055611 1,941
2. J. van Boxmeer St. Oedenrode 12-3257088 2,459
3. P. Jacobs Sprundel 12-1727399 2,694
Categorie G, Superieur, jaarlingen 2011
1. C. en M. Everling Gouda 11-1742433 5,001
2. Tj. en A. Bosma Buitenpost 11-1106667 6,455
3. J. v.d. Pasch en Dochter Grubbenvorst 11-1964761 8,217
Categorie H, Superieur, ring t/m 2010
1. J. van Heel Maria-Hoop 09-1435575 35,597
2. J. v.d. Pasch en Dochter Grubbenvorst 09-1433165 36,867
3. J. v.d. Pasch en Dochter Grubbenvorst 201109-1433796 38,596
Van 24 januari 2013 t/m 27 januari 2013 wordt de Olympiade gehouden in Nitra te Slowakije. In de sportklasse worden de volgende drie duiven per categorie afgevaardigd.
Categorie A, Vitesse
1. J. Klinkenberg Schermerhorn 09-1060411 10,655
2. Comb. De Wit Surhuisterveen 09-1596604 24,994
3. Anneke&Pierre Faes Baarn 09-1006356 28,785
Categorie B, Midfond
1. H. & E J. Eijerkamp Brummen 08-1100200 19,988
2. A. den Hartog Culemborg 10-1426241 33,702
3. H. & E J. Eijerkamp Brummen 08-1100068 40,138
Categorie C, Fondduiven
1. Henri van den Berg IJsselmuiden 10-1144563 40,238
2. Gebr. Fanger Badhoevedorp 08-5808626 43,117
3. C. en G. Koopman Ermerveen 10-5011833 43,568
Categorie D, Allround
1. G. v.d. Linden Mill 10-4171293 16,805
2. J. v/d Pasch en Dochter Grubbenvorst 10-1920793 35,453
3. Comb. De Wit Surhuisterveen 10-1034286 45,220
Categorie E, Marathon
1. A. Beens Genemuiden 08-2075874 9,249
2. F. Kwekkeboom Enschede B08-6010550 19,355
3. E. Wiersma & Zn. Sibculo 08-2056022 28,733
Categorie F, Jonge duiven
1. K. & K. Meijers Ootmarsum B12-6055611 1,941
2. J. van Boxmeer St. Oedenrode 12-3257088 2,459
3. P. Jacobs Sprundel 12-1727399 2,694
Categorie G, Superieur, jaarlingen 2011
1. C. en M. Everling Gouda 11-1742433 5,001
2. Tj. en A. Bosma Buitenpost 11-1106667 6,455
3. J. v.d. Pasch en Dochter Grubbenvorst 11-1964761 8,217
Categorie H, Superieur, ring t/m 2010
1. J. van Heel Maria-Hoop 09-1435575 35,597
2. J. v.d. Pasch en Dochter Grubbenvorst 09-1433165 36,867
3. J. v.d. Pasch en Dochter Grubbenvorst 201109-1433796 38,596
-
- Stamtafel asdoffer
- Berichten: 3292
- Lid geworden op: za mei 09, 2009 18:31
- Locatie: Combinatie vd Bosch - Grolleman, Landgraaf
Re: ACTUEEL NPO
Uitslagen Nationale Kampioenschappen online
De eindstand van de nationale kampioenschappen na controle staan op de website van de NPO.
De kampioenen worden op 2 maart gehuldigd in Houten. De prijswinnaars hebben hiervoor een persoonlijke uitnodiging ontvangen.
De eindstand van de nationale kampioenschappen na controle staan op de website van de NPO.
De kampioenen worden op 2 maart gehuldigd in Houten. De prijswinnaars hebben hiervoor een persoonlijke uitnodiging ontvangen.
-
- Stamtafel asdoffer
- Berichten: 3292
- Lid geworden op: za mei 09, 2009 18:31
- Locatie: Combinatie vd Bosch - Grolleman, Landgraaf
Re: ACTUEEL NPO
Softwareaanpassing Atis M1
In het constateersysteem M1 van Atis is afgelopen seizoen een BUG geconstateerd. Dit probleem is opgelost. Daarom gaat Atis nieuwe software uitleveren. Dit wordt de software met het versienummer NL 03.13. Vanaf het begin van dit seizoen zijn constateringen gemaakt met een andere versie dan NL 03.13 niet geldig.
Bestuur NPO
In het constateersysteem M1 van Atis is afgelopen seizoen een BUG geconstateerd. Dit probleem is opgelost. Daarom gaat Atis nieuwe software uitleveren. Dit wordt de software met het versienummer NL 03.13. Vanaf het begin van dit seizoen zijn constateringen gemaakt met een andere versie dan NL 03.13 niet geldig.
Bestuur NPO
-
- Stamtafel asdoffer
- Berichten: 3292
- Lid geworden op: za mei 09, 2009 18:31
- Locatie: Combinatie vd Bosch - Grolleman, Landgraaf
Re: ACTUEEL NPO
Bestel een poster met alle losplaatsen
De NPO heeft een poster laten maken met daarop alle losplaatsen in Nederland, België en Frankrijk, waarvan we als organisatie gebruik kunnen maken. Deze poster is te bestellen. U kunt de poster ongevouwen of gevouwen toegestuurd krijgen. Een ongevouwen poster wordt in een koker geleverd en moet daarom als pakketpost verzonden worden.
Wat moet u doen om de poster in uw bezit te krijgen:
Ongevouwen: Maak € 6,00 over op rekening 19666 t.n.v. NPO Veenendaal. Vermeld hierbij ‘poster ongevouwen’ én uw lidnummer of adresgegevens.
Gevouwen: Maak 3,50 over op rekening 19666 t.n.v. NPO Veenendaal. Vermeld hierbij ‘poster gevouwen’ én uw lidnummer of adresgegevens.
De NPO heeft een poster laten maken met daarop alle losplaatsen in Nederland, België en Frankrijk, waarvan we als organisatie gebruik kunnen maken. Deze poster is te bestellen. U kunt de poster ongevouwen of gevouwen toegestuurd krijgen. Een ongevouwen poster wordt in een koker geleverd en moet daarom als pakketpost verzonden worden.
Wat moet u doen om de poster in uw bezit te krijgen:
Ongevouwen: Maak € 6,00 over op rekening 19666 t.n.v. NPO Veenendaal. Vermeld hierbij ‘poster ongevouwen’ én uw lidnummer of adresgegevens.
Gevouwen: Maak 3,50 over op rekening 19666 t.n.v. NPO Veenendaal. Vermeld hierbij ‘poster gevouwen’ én uw lidnummer of adresgegevens.
-
- Stamtafel asdoffer
- Berichten: 3292
- Lid geworden op: za mei 09, 2009 18:31
- Locatie: Combinatie vd Bosch - Grolleman, Landgraaf
Re: ACTUEEL NPO
Rina Marinus neemt afscheid van de NPO
Rina Marinus gaat na 25 jaar vanwege gezondheidsredenen de NPO verlaten. Ter gelegenheid van haar afscheid en van haar 25-jarig dienstverband wordt Rina een receptie aangeboden op woensdag 13 februari 2013.
De receptie vindt plaats van 19.00 tot 21.00 uur bij:
Restaurant De Hof
Arnhemseweg 3
3927 EE Renswoude
Rina Marinus gaat na 25 jaar vanwege gezondheidsredenen de NPO verlaten. Ter gelegenheid van haar afscheid en van haar 25-jarig dienstverband wordt Rina een receptie aangeboden op woensdag 13 februari 2013.
De receptie vindt plaats van 19.00 tot 21.00 uur bij:
Restaurant De Hof
Arnhemseweg 3
3927 EE Renswoude
-
- Stamtafel asdoffer
- Berichten: 3292
- Lid geworden op: za mei 09, 2009 18:31
- Locatie: Combinatie vd Bosch - Grolleman, Landgraaf
Re: ACTUEEL NPO
Ton Geitenbeek nieuwe penningmeester NPO
Tijdens de Algemene Vergadering NPO op 16 maart jl. gaf het bestuur al aan in gesprek te zijn met een mogelijke kandidaat voor het penningmeesterschap van de NPO. Het ging om A. (Ton) Geitenbeek uit Heelsum. Kort na de vergadering gaf hij inderdaad aan zich kandidaat te willen stellen. Alle kiesmannen ontvingen een stembiljet per post. De uiterste inzenddatum voor deze stembiljetten was 28 maart. Een meerderheid van de kiesmannen reageerde positief. Met deze benoeming is Bestuur NPO met 5 leden weer op minimale sterkte. De eerste vergadering met Bestuur NPO heeft Ton Geitenbeek vorige week bijgewoond.
Tijdens de Algemene Vergadering NPO op 16 maart jl. gaf het bestuur al aan in gesprek te zijn met een mogelijke kandidaat voor het penningmeesterschap van de NPO. Het ging om A. (Ton) Geitenbeek uit Heelsum. Kort na de vergadering gaf hij inderdaad aan zich kandidaat te willen stellen. Alle kiesmannen ontvingen een stembiljet per post. De uiterste inzenddatum voor deze stembiljetten was 28 maart. Een meerderheid van de kiesmannen reageerde positief. Met deze benoeming is Bestuur NPO met 5 leden weer op minimale sterkte. De eerste vergadering met Bestuur NPO heeft Ton Geitenbeek vorige week bijgewoond.
-
- Stamtafel asdoffer
- Berichten: 3292
- Lid geworden op: za mei 09, 2009 18:31
- Locatie: Combinatie vd Bosch - Grolleman, Landgraaf
Re: ACTUEEL NPO
Melden Belgische duiven
De internetsite van de Belgische Bond (KBDB) is veranderd. Hiermee is ook de procedure voor het melden van opgevangen duiven gewijzigd. Het speciale telefoonnummer is komen te vervallen. U kunt Belgische duiven voortaan melden via deze link.
De internetsite van de Belgische Bond (KBDB) is veranderd. Hiermee is ook de procedure voor het melden van opgevangen duiven gewijzigd. Het speciale telefoonnummer is komen te vervallen. U kunt Belgische duiven voortaan melden via deze link.
-
- Stamtafel asdoffer
- Berichten: 3292
- Lid geworden op: za mei 09, 2009 18:31
- Locatie: Combinatie vd Bosch - Grolleman, Landgraaf
Re: ACTUEEL NPO
Onderzoek naar verlies postduiven als gevolg van roofvogels
Het lijkt erop dat steeds meer postduiven slachtoffer worden van roofvogels. Tijdens de bijeenkomsten van de FCI is door afgevaardigden van verschillende Europese landen over het roofvogelprobleem gesproken. Besloten is om in de verschillende landen het probleem in kaart te brengen. Hoeveel postduiven worden er nu werkelijk slachtoffer van roofvogels en over welke geografische gebieden hebben we het.
Deze vragen willen we ook voor Nederland beantwoorden. We vragen daarom alle leden om een aantal vragen te beantwoorden. Ook leden waar het probleem niet speelt, vragen we het formulier in te vullen.
Het lijkt erop dat steeds meer postduiven slachtoffer worden van roofvogels. Tijdens de bijeenkomsten van de FCI is door afgevaardigden van verschillende Europese landen over het roofvogelprobleem gesproken. Besloten is om in de verschillende landen het probleem in kaart te brengen. Hoeveel postduiven worden er nu werkelijk slachtoffer van roofvogels en over welke geografische gebieden hebben we het.
Deze vragen willen we ook voor Nederland beantwoorden. We vragen daarom alle leden om een aantal vragen te beantwoorden. Ook leden waar het probleem niet speelt, vragen we het formulier in te vullen.
-
- Stamtafel asdoffer
- Berichten: 3292
- Lid geworden op: za mei 09, 2009 18:31
- Locatie: Combinatie vd Bosch - Grolleman, Landgraaf
Re: ACTUEEL NPO
Bijeenkomst met afdelingen over organisatieontwikkeling
Organisatieontwikkeling Op 7 en 8 oktober worden twee bijeenkomsten met de afdelingsbesturen gehouden met als onderwerp de organisatieontwikkeling. Het gaat in deze bijeenkomst om de meningsvorming van degenen die als bestuurslid verantwoordelijk zijn voor het functioneren van de postduivensport in de afdeling.
De afdelingsbesturen hebben inmiddels de stukken ontvangen. Het gaat hierbij om:
de conceptuitwerking van de taakopdrachten door de werkgroep Organisatie, bestuur en leidinggeven
een samenvatting van het voorstel van de werkgroep Organisatie, bestuur en leidinggeven
de conceptuitwerking van de taakopdrachten door de werkgroep Spel, spelregels en spelvreugde
een samenvatting van het voorstel van de werkgroep Spel, spelregels en spelvreugde
de conceptuitwerking van de taakopdrachten door de werkgroep PR, communicatie en ledenontwikkeling
een samenvatting van het voorstel van de werkgroep PR, communicatie en ledenontwikkeling
Op basis van de input tijdens de bijeenkomsten in oktober worden de stukken en adviezen van deze werkgroepen mogelijk aangevuld of gewijzigd.
In december wordt een extra Algemene Vergadering gehouden. Dan worden de definitieve voorstellen vanuit de werkgroepen formeel aan de Algemene Vergadering voorgelegd en vormt zij zich een voorlopige mening.
Op 7 en 8 oktober worden de volgende vragen door de afdelingsbesturen beantwoord:
Zijn de voorstellen (per werkgroep) duidelijk? Of welke punten is mogelijk meer duidelijkheid nodig?
Hoe beoordeelt u de kansrijkheid van uitvoering van de voorstellen en waarom?
Zorgt uitvoering van de voorstellen voor verbetering?
Kleven er nadelen aan uitvoering van de voorstellen? Zo ja, welke?
Organisatieontwikkeling Op 7 en 8 oktober worden twee bijeenkomsten met de afdelingsbesturen gehouden met als onderwerp de organisatieontwikkeling. Het gaat in deze bijeenkomst om de meningsvorming van degenen die als bestuurslid verantwoordelijk zijn voor het functioneren van de postduivensport in de afdeling.
De afdelingsbesturen hebben inmiddels de stukken ontvangen. Het gaat hierbij om:
de conceptuitwerking van de taakopdrachten door de werkgroep Organisatie, bestuur en leidinggeven
een samenvatting van het voorstel van de werkgroep Organisatie, bestuur en leidinggeven
de conceptuitwerking van de taakopdrachten door de werkgroep Spel, spelregels en spelvreugde
een samenvatting van het voorstel van de werkgroep Spel, spelregels en spelvreugde
de conceptuitwerking van de taakopdrachten door de werkgroep PR, communicatie en ledenontwikkeling
een samenvatting van het voorstel van de werkgroep PR, communicatie en ledenontwikkeling
Op basis van de input tijdens de bijeenkomsten in oktober worden de stukken en adviezen van deze werkgroepen mogelijk aangevuld of gewijzigd.
In december wordt een extra Algemene Vergadering gehouden. Dan worden de definitieve voorstellen vanuit de werkgroepen formeel aan de Algemene Vergadering voorgelegd en vormt zij zich een voorlopige mening.
Op 7 en 8 oktober worden de volgende vragen door de afdelingsbesturen beantwoord:
Zijn de voorstellen (per werkgroep) duidelijk? Of welke punten is mogelijk meer duidelijkheid nodig?
Hoe beoordeelt u de kansrijkheid van uitvoering van de voorstellen en waarom?
Zorgt uitvoering van de voorstellen voor verbetering?
Kleven er nadelen aan uitvoering van de voorstellen? Zo ja, welke?
-
- Stamtafel asdoffer
- Berichten: 3292
- Lid geworden op: za mei 09, 2009 18:31
- Locatie: Combinatie vd Bosch - Grolleman, Landgraaf
Re: ACTUEEL NPO
Uitnodiging NPO best Organisatieontwikkeling - Definitieve rapporten werkgroepen
Aan alle leden, besturen afdelingen en besturen verenigingen aangesloten bij de Nederlandse Postduivenhouders Organisatie.
Zoals bekend hebben de commissies ‘Werkgroep Organisatie, Besturen en Leidinggeven; Spel, Spelregels en Spelvreugde; Pr, Communicatie en Ledenontwikkeling op 22 oktober 2013 hun definitief advies overhandigd aan het bestuur. Daarmee is voor de commissies hun taak afgerond. Bestuur NPO heeft in een gemoedelijk samenzijn de leden van de commissies bedankt voor hun inzet. Vervolgens heeft ons bestuur besloten om de adviezen te bestuderen en te komen met een eerste voorstel. Alvorens dit voorstel wordt voorgelegd aan de kiesmannen zal separaat overleg plaats vinden met de adviescommissie, de afdelingsvoorzitters en nog te consulteren deskundigen.
Het bestuursvoorstel zal zaterdag 28 december worden besproken met de kiesmannen. Echter dan zijn we er nog niet. De bevindingen van de kiesmannen zullen worden verwerkt in een (eventueel) voorstel naar de afdelingen. Ons bestuur wil in januari en februari 2014 overleggen met de leden van de 12 afdelingen. Daartoe vragen wij aan de afdelingsbesturen om een ledenvergadering te plannen waar wij dan aanwezig zullen zijn en de bevindingen van de leden registreren en verwerken in een definitief advies naar de kiesmannen in maart 2014.
Ons bestuur hecht eraan u te laten weten dat inspraak in de opzet van onze organisatie en de ontwikkeling van beleid een zaak is van ons allen. Daartoe trachten wij maximale inspraak te bewerkstelligen. In de Algemene Vergadering d.d. 2 november jl. is uitdrukkelijk door ons als bestuur aangegeven dat het van cruciaal belang is dat we komen met een haalbaar plan. Dat betekent dat we moeten kiezen voor de grootste algemene deler.
Bijgaand ontvangt u de drie adviezen van de onderhavige werkgroepen. Deze kunt u vinden in Op (de) Hoogte en in uw verenigings - en afdelingsmail. In Het Spoor der Kampioenen wordt naar deze stukken op de website van de NPO verwezen.
Als bestuur NPO willen wij de verenigingen vragen deze drie stukken in een vereniging ledenvergadering te bespreken en ons als bestuur te laten weten wat uw leden vinden van de gedane voorstellen. Ook kunt u individueel uw opmerkingen en voorstellen indienen. U kunt uw bevindingen sturen naar secretariaat@npoveenendaal.nl. Graag voor 14 december 2013.
Wij hopen op een ruime respons.
Met vriendelijke groet,
Bestuur NPO
Aan alle leden, besturen afdelingen en besturen verenigingen aangesloten bij de Nederlandse Postduivenhouders Organisatie.
Zoals bekend hebben de commissies ‘Werkgroep Organisatie, Besturen en Leidinggeven; Spel, Spelregels en Spelvreugde; Pr, Communicatie en Ledenontwikkeling op 22 oktober 2013 hun definitief advies overhandigd aan het bestuur. Daarmee is voor de commissies hun taak afgerond. Bestuur NPO heeft in een gemoedelijk samenzijn de leden van de commissies bedankt voor hun inzet. Vervolgens heeft ons bestuur besloten om de adviezen te bestuderen en te komen met een eerste voorstel. Alvorens dit voorstel wordt voorgelegd aan de kiesmannen zal separaat overleg plaats vinden met de adviescommissie, de afdelingsvoorzitters en nog te consulteren deskundigen.
Het bestuursvoorstel zal zaterdag 28 december worden besproken met de kiesmannen. Echter dan zijn we er nog niet. De bevindingen van de kiesmannen zullen worden verwerkt in een (eventueel) voorstel naar de afdelingen. Ons bestuur wil in januari en februari 2014 overleggen met de leden van de 12 afdelingen. Daartoe vragen wij aan de afdelingsbesturen om een ledenvergadering te plannen waar wij dan aanwezig zullen zijn en de bevindingen van de leden registreren en verwerken in een definitief advies naar de kiesmannen in maart 2014.
Ons bestuur hecht eraan u te laten weten dat inspraak in de opzet van onze organisatie en de ontwikkeling van beleid een zaak is van ons allen. Daartoe trachten wij maximale inspraak te bewerkstelligen. In de Algemene Vergadering d.d. 2 november jl. is uitdrukkelijk door ons als bestuur aangegeven dat het van cruciaal belang is dat we komen met een haalbaar plan. Dat betekent dat we moeten kiezen voor de grootste algemene deler.
Bijgaand ontvangt u de drie adviezen van de onderhavige werkgroepen. Deze kunt u vinden in Op (de) Hoogte en in uw verenigings - en afdelingsmail. In Het Spoor der Kampioenen wordt naar deze stukken op de website van de NPO verwezen.
Als bestuur NPO willen wij de verenigingen vragen deze drie stukken in een vereniging ledenvergadering te bespreken en ons als bestuur te laten weten wat uw leden vinden van de gedane voorstellen. Ook kunt u individueel uw opmerkingen en voorstellen indienen. U kunt uw bevindingen sturen naar secretariaat@npoveenendaal.nl. Graag voor 14 december 2013.
Wij hopen op een ruime respons.
Met vriendelijke groet,
Bestuur NPO
-
- Stamtafel asdoffer
- Berichten: 3292
- Lid geworden op: za mei 09, 2009 18:31
- Locatie: Combinatie vd Bosch - Grolleman, Landgraaf
Re: ACTUEEL NPO
een bijeenkomst in Friesland a.s. maandag 10 maart
Zoals u weet was het de bedoeling dat bestuur NPO maandag 10 maart aanstaande uitleg zou geven aan de leden omtrent de voorstellen met betrekking tot de reorganisatieplannen. Het bestuur van Afdeling Friesland ’96 heeft gemeend hier een andere invulling aan te moeten geven. Om een vergelijkbaar beeld te krijgen van de meningen in de diverse afdelingen hecht bestuur NPO eraan dat er geen andere invulling aan de avond gegeven wordt dan tot dusver in de overige afdelingen is gehanteerd. Wij hebben dat het bestuur van Afdeling Friesland '96 schriftelijk laten weten. Desondanks volharden zij in hun besluit. Dat is jammer en wij betreuren dat zeer. Temeer daar wij nu 9 afdelingen in Nederland hebben bezocht en onze plannen aan de aanwezige leden hebben voorgesteld. Deze avonden zijn druk bezocht en ons bestuur krijgt veel zinvolle informatie aangedragen vanuit de zaal. Deze informatie verwerken wij in het uiteindelijke concept voorstel naar de kiesmannen. Met deze werkwijze willen wij alle leden gelegenheid geven om mee te denken in de toekomst van onze organisatie. Een en ander betekent dat ons bestuur op maandag 10 maart niet aanwezig zal zijn.
Waar gaat het om?
Het bestuur van de afdeling heeft voorgesteld om een afvaardiging van de werkgroepen WOBL (Adviezen t.a.v. de toekomstige structuur en besluitvormingsprocessen) en de werkgroep Sport en Spel uit te nodigen om hun visie te geven in de vergadering met de leden waar dan ook het NPO bestuur aanwezig zou zijn. De vertegenwoordiging van de werkgroep Sport en Spel heeft hiervoor bedankt. De vertegenwoordiging van de werkgroep WOBL was voornemens te komen op maandag 10 maart. Bestuur NPO heeft hier ernstig bezwaar tegen gemaakt. Dit omdat alle adviezen bij de leden bekend zijn en ons bestuur niet wil dat er een discussie ontstaat tussen de vertegenwoordiging van de werkgroep WOBL, het bestuur van de Afdeling en bestuur NPO. Het is juist de bedoeling dat ons bestuur van de aanwezige leden hoort hoe die over onze plannen denken. In onze Power Point presentatie zijn alle kernpunten en adviezen opgenomen die de werkgroepen aan ons bestuur hebben geadviseerd. Deze punten bespreken wij zelf met de aanwezige leden tijdens de bijeenkomst. Ook bespreken wij welke adviezen niet zijn overgenomen en waarom dat zo is. Daar mogen de aanwezigen dan hun mening over geven.
Bovenstaande betekent dat het volstrekt overbodig is dat er een vertegenwoordiging aanwezig is van de werkgroep WOBL. Als alternatief heeft het afdelingsbestuur nog bedacht om eerst met de aanwezigen van gedachten te wisselen samen met de vertegenwoordiging van de WOBL. En vervolgens de NPO de gelegenheid te geven hun voorstel te bespreken. Waarom het afdelingsbestuur heeft gemeend deze mensen uit te nodigen is ons niet duidelijk geworden.
Voor de goede orde willen wij u nog meedelen dan de werkgroepen al op 23 oktober 2013 zijn ontbonden.
Bestuur NPO zal na 10 maart in overleg treden met het afdelingsbestuur omtrent de invulling van een nieuw te plannen avond en zal, indien mogelijk, proberen in samenspraak een nieuwe datum plannen. Ons bestuur hecht eraan dat wij de gelegenheid krijgen om ook de leden van Afdeling Friesland ’96 te informeren over onze plannen. U hoort nog van ons.
Bestuur NPO
Zoals u weet was het de bedoeling dat bestuur NPO maandag 10 maart aanstaande uitleg zou geven aan de leden omtrent de voorstellen met betrekking tot de reorganisatieplannen. Het bestuur van Afdeling Friesland ’96 heeft gemeend hier een andere invulling aan te moeten geven. Om een vergelijkbaar beeld te krijgen van de meningen in de diverse afdelingen hecht bestuur NPO eraan dat er geen andere invulling aan de avond gegeven wordt dan tot dusver in de overige afdelingen is gehanteerd. Wij hebben dat het bestuur van Afdeling Friesland '96 schriftelijk laten weten. Desondanks volharden zij in hun besluit. Dat is jammer en wij betreuren dat zeer. Temeer daar wij nu 9 afdelingen in Nederland hebben bezocht en onze plannen aan de aanwezige leden hebben voorgesteld. Deze avonden zijn druk bezocht en ons bestuur krijgt veel zinvolle informatie aangedragen vanuit de zaal. Deze informatie verwerken wij in het uiteindelijke concept voorstel naar de kiesmannen. Met deze werkwijze willen wij alle leden gelegenheid geven om mee te denken in de toekomst van onze organisatie. Een en ander betekent dat ons bestuur op maandag 10 maart niet aanwezig zal zijn.
Waar gaat het om?
Het bestuur van de afdeling heeft voorgesteld om een afvaardiging van de werkgroepen WOBL (Adviezen t.a.v. de toekomstige structuur en besluitvormingsprocessen) en de werkgroep Sport en Spel uit te nodigen om hun visie te geven in de vergadering met de leden waar dan ook het NPO bestuur aanwezig zou zijn. De vertegenwoordiging van de werkgroep Sport en Spel heeft hiervoor bedankt. De vertegenwoordiging van de werkgroep WOBL was voornemens te komen op maandag 10 maart. Bestuur NPO heeft hier ernstig bezwaar tegen gemaakt. Dit omdat alle adviezen bij de leden bekend zijn en ons bestuur niet wil dat er een discussie ontstaat tussen de vertegenwoordiging van de werkgroep WOBL, het bestuur van de Afdeling en bestuur NPO. Het is juist de bedoeling dat ons bestuur van de aanwezige leden hoort hoe die over onze plannen denken. In onze Power Point presentatie zijn alle kernpunten en adviezen opgenomen die de werkgroepen aan ons bestuur hebben geadviseerd. Deze punten bespreken wij zelf met de aanwezige leden tijdens de bijeenkomst. Ook bespreken wij welke adviezen niet zijn overgenomen en waarom dat zo is. Daar mogen de aanwezigen dan hun mening over geven.
Bovenstaande betekent dat het volstrekt overbodig is dat er een vertegenwoordiging aanwezig is van de werkgroep WOBL. Als alternatief heeft het afdelingsbestuur nog bedacht om eerst met de aanwezigen van gedachten te wisselen samen met de vertegenwoordiging van de WOBL. En vervolgens de NPO de gelegenheid te geven hun voorstel te bespreken. Waarom het afdelingsbestuur heeft gemeend deze mensen uit te nodigen is ons niet duidelijk geworden.
Voor de goede orde willen wij u nog meedelen dan de werkgroepen al op 23 oktober 2013 zijn ontbonden.
Bestuur NPO zal na 10 maart in overleg treden met het afdelingsbestuur omtrent de invulling van een nieuw te plannen avond en zal, indien mogelijk, proberen in samenspraak een nieuwe datum plannen. Ons bestuur hecht eraan dat wij de gelegenheid krijgen om ook de leden van Afdeling Friesland ’96 te informeren over onze plannen. U hoort nog van ons.
Bestuur NPO
-
- Stamtafel asdoffer
- Berichten: 3292
- Lid geworden op: za mei 09, 2009 18:31
- Locatie: Combinatie vd Bosch - Grolleman, Landgraaf
Re: ACTUEEL NPO
vacatures
Op dit moment zijn 8 mensen werkzaam op het kantoor in Veenendaal. Vanwege onder andere de plannen rondom de organisatievernieuwing, is er een tweetal vacatures.
Het beteft de volgende functies:
Medewerker wedvluchtondersteuning (20 uur)
Medewerker Communicatie en PR (24 uur)
Voor beide functies geldt dat het in eerste instantie gaat om een jaarcontract. Reageren kan tot en met 28 maart 2014. Klik op de betreffende vacature voor meer informatie.
Op dit moment zijn 8 mensen werkzaam op het kantoor in Veenendaal. Vanwege onder andere de plannen rondom de organisatievernieuwing, is er een tweetal vacatures.
Het beteft de volgende functies:
Medewerker wedvluchtondersteuning (20 uur)
Medewerker Communicatie en PR (24 uur)
Voor beide functies geldt dat het in eerste instantie gaat om een jaarcontract. Reageren kan tot en met 28 maart 2014. Klik op de betreffende vacature voor meer informatie.
-
- Stamtafel asdoffer
- Berichten: 3292
- Lid geworden op: za mei 09, 2009 18:31
- Locatie: Combinatie vd Bosch - Grolleman, Landgraaf
Re: ACTUEEL NPO
Organisatieontwikkeling - Bestuur NPO naar Afdelingen
Organisatieontwikkeling Bestuur NPO wil haar voorstel over de organisatieontwikkeling graag toelichten aan alle leden. Daarom is aan alle afdelingsbesturen gevraagd om een bijeenkomst te regelen in hun eigen afdeling. De volgende data zijn gepland. Wanneer plaats en tijd niet genoemd zijn, ontvangt u deze informatie via uw afdeling.
Afdeling Datum Plaats en tijd
Afdeling 1 Zeeland '96 6 februari 2014 De Zandlooper Lewedorp; 19.30 uur
Afdeling 2 Brabant 2000 12 februari 2014 Café-Zaal ’t Pleintje, St.Willebrord
20.00 uur
Afdeling 3 Oost-Brabant 20 februari 2014 De Gouden Leeuw, Geffen; 20.00 uur
Afdeling 4 Limburg 13 februari 2014 Zaal Oad Thoear, Thorn; 19.30 uur
Afdeling 5 Zuid-Holland 24 februari 2014
Eendrachtshoeve, Zuid-Beijerland; 20.00 uur
Afdeling 6 Noord-Holland 12 maart 2014 Hotel Akersloot, Akersloot; 20.00 uur
Afdeling 7 Midden-Nederland 4 februari 2014 Bowlingcentrum de Schildkamp, Asperen;
20.00 uur
Afdeling 8 GOU 11 februari 2014 Duivensportcentrum Apeldoorn;
20.00 uur
Afdeling 9 Oost Nederland 23 januari 2014 Zaal Assink, Hengevelde; 20.00 uur
Afdeling 10 Noord-Oost Nederland 6 maart 2014 Zaal Hofsteenge, Grolloo; 19.30 uur
Afdeling 11 Friesland '96 7 april 2014 M.F.C. de Wier, Ureterp; 19.30 uur
Afdeling 12 De Kuststrook Nog niet bekend
Organisatieontwikkeling Bestuur NPO wil haar voorstel over de organisatieontwikkeling graag toelichten aan alle leden. Daarom is aan alle afdelingsbesturen gevraagd om een bijeenkomst te regelen in hun eigen afdeling. De volgende data zijn gepland. Wanneer plaats en tijd niet genoemd zijn, ontvangt u deze informatie via uw afdeling.
Afdeling Datum Plaats en tijd
Afdeling 1 Zeeland '96 6 februari 2014 De Zandlooper Lewedorp; 19.30 uur
Afdeling 2 Brabant 2000 12 februari 2014 Café-Zaal ’t Pleintje, St.Willebrord
20.00 uur
Afdeling 3 Oost-Brabant 20 februari 2014 De Gouden Leeuw, Geffen; 20.00 uur
Afdeling 4 Limburg 13 februari 2014 Zaal Oad Thoear, Thorn; 19.30 uur
Afdeling 5 Zuid-Holland 24 februari 2014
Eendrachtshoeve, Zuid-Beijerland; 20.00 uur
Afdeling 6 Noord-Holland 12 maart 2014 Hotel Akersloot, Akersloot; 20.00 uur
Afdeling 7 Midden-Nederland 4 februari 2014 Bowlingcentrum de Schildkamp, Asperen;
20.00 uur
Afdeling 8 GOU 11 februari 2014 Duivensportcentrum Apeldoorn;
20.00 uur
Afdeling 9 Oost Nederland 23 januari 2014 Zaal Assink, Hengevelde; 20.00 uur
Afdeling 10 Noord-Oost Nederland 6 maart 2014 Zaal Hofsteenge, Grolloo; 19.30 uur
Afdeling 11 Friesland '96 7 april 2014 M.F.C. de Wier, Ureterp; 19.30 uur
Afdeling 12 De Kuststrook Nog niet bekend
-
- Stamtafel asdoffer
- Berichten: 3292
- Lid geworden op: za mei 09, 2009 18:31
- Locatie: Combinatie vd Bosch - Grolleman, Landgraaf
Re: ACTUEEL NPO
Omzetten chipringen? Eerst een afspraak maken
Een aantal jaren geleden is er een regeling getroffen voor leden die van vereniging veranderen met betrekking tot het vermelden van het nieuwe verenigingsnummer in de chipring.
De regeling is als volgt:
Een lid kan bij bureau NPO alle chipringen laten voorzien van zijn eigen verenigingslidnummer tegen een vergoeding van € 0,15 per ring.
Een lid waarvan de vereniging wordt opgeheven kan de chipringen kostenloos laten overschrijven met het nieuwe verenigingslidnummer.
chipringen
Wanneer u chipringen heeft die overschreven moeten worden, kunt u twee dingen doen.
U komt met de ringen naar het kantoor in Veenendaal en betaalt direct contant. Belt u wel vooraf om een afspraak te maken (0318-559700). De ringen kunnen dan direct overgeschreven worden. Hebt u geen afspraak, dan worden de chipringen ingenomen en teruggestuurd.
U maakt het verschuldigde bedrag over op rekening NL51 INGB0000019666 t.n.v. NPO te Veenendaal. Vermeld bij het onderwerp: overschrijven chipringen. De ringen stuurt u per post naar Bureau NPO, Postbus 908, 3900 AX Veenendaal. Is het bedrag ontvangen, dan worden de ringen overgeschreven en teruggestuurd.
Er wordt nog onderzocht of het mogelijk is een aanpassing in de EC systemen te maken zodat de ringen niet meer naar het kantoor in Veenendaal hoeven te komen. Indien dit mogelijk is, zal deze aanpassing bij de volgende software-update worden meegenomen.
Een aantal jaren geleden is er een regeling getroffen voor leden die van vereniging veranderen met betrekking tot het vermelden van het nieuwe verenigingsnummer in de chipring.
De regeling is als volgt:
Een lid kan bij bureau NPO alle chipringen laten voorzien van zijn eigen verenigingslidnummer tegen een vergoeding van € 0,15 per ring.
Een lid waarvan de vereniging wordt opgeheven kan de chipringen kostenloos laten overschrijven met het nieuwe verenigingslidnummer.
chipringen
Wanneer u chipringen heeft die overschreven moeten worden, kunt u twee dingen doen.
U komt met de ringen naar het kantoor in Veenendaal en betaalt direct contant. Belt u wel vooraf om een afspraak te maken (0318-559700). De ringen kunnen dan direct overgeschreven worden. Hebt u geen afspraak, dan worden de chipringen ingenomen en teruggestuurd.
U maakt het verschuldigde bedrag over op rekening NL51 INGB0000019666 t.n.v. NPO te Veenendaal. Vermeld bij het onderwerp: overschrijven chipringen. De ringen stuurt u per post naar Bureau NPO, Postbus 908, 3900 AX Veenendaal. Is het bedrag ontvangen, dan worden de ringen overgeschreven en teruggestuurd.
Er wordt nog onderzocht of het mogelijk is een aanpassing in de EC systemen te maken zodat de ringen niet meer naar het kantoor in Veenendaal hoeven te komen. Indien dit mogelijk is, zal deze aanpassing bij de volgende software-update worden meegenomen.