Pagina 4 van 161

Geplaatst: wo jan 14, 2009 23:45
door Eagletje
Centraal massief vliegen ze overdag hé, over aanvangssnelheid kun je gelijk hebben, MAAR... Los je ze zuid oostelijk, vliegen ze met het licht mee :wink:

En ja vlieg maar paar jaar zo, terug bij af :idea:

Geplaatst: wo jan 14, 2009 23:49
door haroldzwiers
Wim G. schreef:Gaat niet om onder de vleugel krijgen maar om windrichting en factoren van het land.

Bij ZO lossing wind onder de staart is het weer bijzonder warm in die hoek, is minder snelheid!!
ZW lossing wind onder de staart is koeler weer en hoge snelheid
Land in ZW hoek is vlak. ZO hoek heuvelachtig bergen Central Massief drukt snelheid

Gr Wim
Daar heb je gelijk in Wim

Kan me nog goed herinneren dat ze van bourges met ruim 100 km naar huis kwamen terwijl de eerste duiven van Marseile veel lagere snelheden vlogen ( en er hier op onze afstand pas de volgende dag werd geconstateerd )

Geplaatst: wo jan 14, 2009 23:52
door Eagletje
Harold,

Dat heeft niks met een vergelijk te maken, de wind die jij zegt, gaan ze door de Rhone Vallei, vliegen ze via zuid Duitsland binnen :wink:

PS Marseille is trouwens een hele aparte vlucht, heb je een mistral, kun je het in NL op je buik schrijven Internationaal :idea:

Geplaatst: wo jan 14, 2009 23:55
door haroldzwiers
Eagletje schreef:Harold,

Dat heeft niks met een vergelijk te maken, de wind die jij zegt, gaan ze door de Rhone Vallei, vliegen ze via zuid Duitsland binnen :wink:

PS Marseille is trouwens een hele aparte vlucht, heb je een mistral, kun je het in NL op je buik schrijven Internationaal :idea:
Daarom graag een keer onder ons vervliegen :idea: N.U

Zal ook niet korven op een zlu vlucht Marseile :idea: :wink:
ben hier zo bie zo kans loos ( dat zijn we dus al weer eens )

Geplaatst: do jan 15, 2009 0:02
door BK
De poll geeft tot nu toe aan dat 3/4 van de liefhebbers wel een ochtendlossing ziet zitten!






.

Geplaatst: do jan 15, 2009 0:03
door Eagletje
Gewoon 6 middaglossingen, 3x ochtend (Marseille erbij :wink: ) en 3 tot 5 dagfond vluchten.....

Dan heb je een mooie ploeg die kan strijden :D

Geplaatst: do jan 15, 2009 0:05
door BK
Mijn stations : Bergerac Perpignan Bordeaux






.

Geplaatst: do jan 15, 2009 0:07
door BK
Eagletje schreef:Gewoon 6 middaglossingen, 3x ochtend (Marseille erbij :wink: ) en 3 tot 5 dagfond vluchten.....

Dan heb je een mooie ploeg die kan strijden :D

Wel per onderdeel, anders sluit je te veel liefhebbers uit .want als je dit allemaal wilt vliegen je wel erg veel duiven moet hebben.

Geplaatst: do jan 15, 2009 0:10
door Eagletje
Benno,

Tuurlijk, Generaal is niet meer van deze tijd :wink:

Geplaatst: do jan 15, 2009 0:34
door wim brom
BK schreef:Mijn stations : Bergerac Perpignan Bordeaux
Perpignan, Narbonne en Dax :wink:

Geplaatst: do jan 15, 2009 7:15
door Mark van den Berg
Vind zelf dat als je een ochtendlossing organiseerd je ervan uit moet kunnen gaan dat de eersten op dezelfde dag thuis kunnen zijn...

Wat lijkt me dat een kick; "'s-avonds net een pilsje gepakt want er zullen toch wel geen duiven doorkomen, op de voorhand is nog niks en dan pats! 21.30 één op de klep..." Sorry, was even aan het dagdromen :wink:

Geplaatst: do jan 15, 2009 7:44
door Arjan Beens
mark,

Maar wel een zoete droom :wink:

Geplaatst: do jan 15, 2009 8:50
door Ronnie
haroldzwiers schreef:
Dat zou het mooiste zijn ochtend lossingen en dan moet er op de dag van lossing nergens duiven vallen
zodat het als nog op de 2e dag aan komt 1000 km + dus
Ik denk niet dat je dan veel duiven gaat krijgen. Zeker niet aan de achterrand. Daar zouden het dan weer vluchten van 1200 km zijn.

Geplaatst: do jan 15, 2009 8:59
door Wim G.
Maar pas op dat je de afstanden niet te kort maakt, want dan gaan op de voorhand de dagfondspecialisten het mooie weer maken en zijn de liefhebbers aan de achterkant zo wie zo uitgeschakeld.
Jaren geleden vlogen we hier Ruffec 775 km als dagfond. Het waren de Verbarth duiven die bij ons in de club de prijzen wegsnoepten. De zgn fondduiven vlogen achter de muziek aan.

Gr. Wim

Geplaatst: do jan 15, 2009 9:09
door Ronnie
Ja denk dat je op de aller kortste afstanden dan inderdaad net boven de 800 moet gaan zitten. Inderdaad zullen er dan hele of halve dagfondduiven opstaan maar dat zul je toch krijgen. Het gaat niet met dezelfde duiven als op de middaglossingen of het moet echt zwaar zijn. Bij normaal weer en onder de 1000 km zul je naar een ander type duif toe moeten.